Joskus on niitä päiviä kun mikään ei onnistu ollenkaan. Tänään oli just semmonen päivä kun lähettii kaupunkii ruokaostoksille.

Käytiin tarvarissa hakemas gerbuille ruokaa, kun viimeks siel käydessä löysin sielt niille hyvää ruokaa semmosessa isommassa pussissa. Eikä se ollu mitään älyttömän kallistakaan. Päätin sit käydä ostamassa sitä samaa ruokaa nyttekin joten mentiin siis sinne, mutta tutkiessani sitåä hyllyä missä lemmikkien ruuat ja muuta tarvikkeet on, huomasin ettei siellä ollut enään ollenkaan sitä jyrsijän ruokaa mitä olin tullu hakemaan. Noh jouduin sitten valitseen jotain muuta edes lähes yhtä järkevää sapuskaa niille.

Seuraavaks lähettiin sit cittariin tekemään niit muita ostoksia. Yleensä mä käyn sokkarilla mut mies kehu et cittaris oli hyviä tarjouksia niin mentiin sit sen takia sinne. Ja senkin takia kun k-kaupoissa myydää niit tiettyi siteitä mitä mä aina ostan ja ne on päässy loppuun.

Käveltiin maito hyllyn ohi ni mieheni kysy et haluunks mä jugurttii ja meinasin et olis voinu ostaa jonku sellase litran purkin, ku ne pikku purkit on niin onnettoman pienii ja pitemmän päälle ne tulee kalliimmakski. Cittarin ensimmäinen ongelma tulikin jo heti siinä...
Koko helkkarin kaupassa ei ollut yhtä ainuttkaan litran jugurtti tölkkiä!!  Ei voi olla totta!  Joka paikassahan niitä on!
Chimotoki sitten koitti ehdottaa mulle jotain muuta mitä sielt kaupast sitten löyty. Se otti itelleen sitten niit pienii purkkei jotka sattu oleen tarjouksessakin ja kysy sitte et jos mäki haluisin niitä. Koitin sit kattoo niist mitä haluisin mut ei niissä ollu muuta ku mustikkaa, metsämarjaa ja banaania... Ja mä en tykkää yhtää noist marja jugurteista -.-  ja banaaniin oon jo kyllästyny, joten totesin että enpäs mä sitten tarvii jugurttia.

Ostosreissun ongelma numero kolme:
Ei niin suuri ongelma sinänsä... Aateltiin ostaa limsaa joka ei sitte tietenkään voinu olla tarjouksessa niinku melkeen kaikki muu mitä koko kaupasta löyty. Ongelma olikin sitten siinä et ostaakko pepsiä vai kokista. Yritetään vähän säästää noissa ostoksissa kun ei oo nyt niin hirveesti rahaa ja kotti tili tulee viikon päästä.  Ite oon aina ollu vannoutunu kokiksen juoja ja juonki sitä yleensä ihan älyttömiä määriä mut kas kummaa kun se siinä vieressä oleva pepsi oli halvempaa kun kokis... Kysyin sitten tuon mieheni mielipidettä et kumpaa otetaan nii sehän tietenki kiusallaan ehdotti pepsi maxia -.-
Enkä mä kyl ihan sitä aatellu... kyl normi pepsi on paljo parempaa. Pepsiä siis.

Sitten ongelma numero neljä. Mun oli jo monta päivää tehny mielei pringlesei joten nyt mä päätin ostaa niitäki nyt niin ei tarvii sit illalla kototna kirota kun tekee mieli niit eikä tullu taaskaan ostettua. Sipsi hyllylle siis :) Siellä tulikin sitten se ongelma ettei siellä ollu ollenkaan niit pringlesejä mist mä tykkään ja mitä olisin ehdottomasti halunnu. Olin ihan raivoissani... Niin iso kauppa eikä siellä ole ollenkaan niit ihania pringlesejä vaikka kaikkee muuta mahdollista makua löytykin hyllystä. Löyty sielt sit lopulta vastaava riisi versio joten tyydyin sitten "halpaan" korvikkeeseen.  Joka ei olisi kannattanut koska nyt illalla kotona niitä syödessäni totesin et noi riisi sipsit on ihan täyttä shittii.

Oltiin sit lähössä jo pois ku keksittii syödä jätskit matkalla. Mä halusin sit jotain pientä ja simppeliä missä ei ois hirveenä suklaata ja kastikkeita yms smägmää mikä tekee hampaat kipeeks. Kyllä vain olen hammaslääkärin tarpeessa. Päätin sitten et semmone puffetti vai mikä se on se keksi juttu mis on se pehmee keksi jonka välissä on jätskiä, olis hyvä vaihtoehto eikä maksakkaa paljoa. Ettin niitä sitten vähän aikaa sieltä hirveen pitkästä ja isosta jäätelöaltaasta mut huomasin valitettavasti et NEKIN on loppu! Ihan niinku kaikki muukin mitä olin halunnu ostaa. Siinä vaiheessa mulla meinas pimahtaa päässä jo ihan totaalisesti. Kirosin ja kirosin siinä ja valitin kun sitäkään ei ollu siellä ja yritin sitten keksiä jotain muuta jätskiä minkä ottasin. Teki mieli pamauttaa nyrkillä oikein kunnolla siihen jätskialtaan lasiseen kanteen niin että varmana tuntuu!

Kaiken tämän jälkeen hermot täysin riekaleina kamalan uudelleen pohdinnan ja korvikkeiden etsimisen jälkeen lähettiin sitten kassalle. Jonossa kun mä olin seuraavana vuorossa menossa maksamaan ostoksiani ja kaivoin plussa kortin lompakosta, mulle tuli siitä plussa kortista mieleen ne K-kaupan mainokset, josta taas muistin minkä takia mä olin aikasemmin päivällä sanonu et täytyy käydä k-kaupassa.... Ei helvetti!  Ja en kyllä todellakaan lähe enää siinä vaiheessa juokseen toiselle puolelle kauppaa hakemaan jotain helvetin side pakettia -.-

Että semmone ihana kauppa reissu.

Käytiin tän kaupungin isoimmassa marketissa ostoksilla eikä siellä ollut yhtäkään niistä asioista mitä olisin ehdottomasti halunnut.
Onko tää enää edes mahdollista???