Käytiin tänään sit porukoilla hakemassa meidän matot kuivumasta, kun se äiti niistäki eilen valitti.
Matkalla poikkesin ostaan iskälle hassun kortin ja sen perinteisen marabou suklaalevyn minkä mä oon jo vuosia vienyt sille joka vuosi synttärinä. Today is the day. 
Mentiin sitte siit porukoille kun äiti oli vielä töissä, ei tehny hirveesti mieli nähdä sitä sen eilisen kohtauksen jälkeen.. Tietenkin se äiti sitten pöllähti kotiin kun me vielä keräiltiin niit mattoja sieltä pitkin pihoja. Niitä kun oli sen verran monta ja vieläpä tosi isoja mattoja suurin osa niin eihän niit ihan hetkessä kerättykkään sielt.
Aattelin ensi et voi helkkari nytkö se jo tuli, et koht se alkaa varmaa vittuileen taas jotain, mut ensimmäine asia mitä se sano mulle oli et "hei saanks mä lainata sun puhelinta, pitäs soittaa iskälle kun mun puhelin jäi työpaikalle". No se soitti sit iskälle mun puhelimest ja hetki sen jälkeen se sit kyseli et halutaanko lähtee sen kans Mänttää kaupoille samalla ku se käy hakeen kännynsä töistä.  Onpas se hyvällä päällä.
Noh käytiin sit äitin kans kaupoilla ja se kävi hautaustoimistossaki tilaamassa hautajaiskimpun jonku niitte tutun hautajaisiin jotka on nyt ens lauantaina. Inhottavia tilaisuuksia.. Mä olen onneks jotenki säästyny niiltä. Kauppa reissun jälkee juotii viel mehua porukoilla ja lähettiin sit kotiin tekeen ruokaa välillä ja äiti meni päikkäreille.
Hassu juttu.. Sitten äiti kutsu meidät viel illalla uudestaan kahville sitten kun iskäkin on kotona ja kehu lämmittävänsä vielä saunankin! o.O  Onpas se hyvällä päällä yhtäkkiä.. Kaupassa se osti meillekki viel kissoille niit annospusseja mis on lihapaloja kastikkeessa.
Illalla iskä oliki rappusilla vastassa ja paasas mun siskon kanssa puhelimessa. Sisko aina soittaa sille onnittelu puhelun synttäri päivänä kun se asuu kauempana. Käytiin saunomassa ja syötiin vähän kakkuaki ja kahviteltiin. Kahvitteluiden jälkeen me istuttiin vielä iskän kanssa höpisemässä eteisellä aika pitkään ja välillä äiti huuteli mua koneella kattoon sen helsingin reissun kuvia yms mitä kaikkee sillä nyt sattu oleen sellasia mitä en ollu viel nähny.
Oli ihan mukava ilta =)
Meidät kutsuttiin sitten lauantaina vielä niihin isompiin kekkereihin juhlimaan iskän ikääntymistä.
Kuulema jonkilaiset grilli pippalot tiedossa.
Ilmeisesti se mamma oli sitte huonolla tuulella eilen ku sillain räyhäs, kun tänään se oli ihan niinku mitään ei olis tapahtunukkaan.